Tour de Fail

Nu när jag har så mycket att blogga om har jag knappt någon tid att göra det, and here's why:

Tour de Fleece började i helgen och eftersom jag jobbade hela lördagen var min plan att åka på Rosens dag i Östra Tunhem och sen åka hem och spendera en halv dag, bara spinnrocken och jag.
Men Tour de Fleece började med en Tour de Fail.

Efter att ha besökt Rosens dag på Östra Tunhem, som för övrigt var fantastiskt, skulle jag åka tåg till Töreboda för att byta till buss där till Mariestad. Jag har jobbat över 50 timmar på 6 dagar och var hur trött som helst. Så jag satte alarm på mobilen för att inte missa att hoppa av tåget. Tåget var försenat så det var lite sisådär men när vi skulle ankomma, så när det var en kvart efter beräknad ankomsttid frågade jag när vi skulle vara framme i Töreboda fick jag veta att vi varit där för en kvart sen. Jag förstår fortfarande inte hur jag kunde ha missat det! Jag fick hur som helst hoppa av i Laxå, vänta där två timmar på nästa tåg, åka 30 min till Skövde, vänta där en timme på buss och sen ta den till Mariestad. När jag kom fram var jag tvungen att handla mat för veckan eftersom jag annars inte skulle ha någon frukost idag.

Det slutade med att istället för att vara hemma vid tre och spendera dagen med spinnrocken och Muffin som planerat, så var jag hemma klockan åtta och fick snabbt slänga ihop något att äta och sen slänga mig på spinnrocken.

En Tour de Fail som sagt.

Men några fina bilder fick jag med mig ifrån Östra Tunhem, se och njut!






Rosa gallica 'Louise van Tyll'



Rosa gallica 'Rosa Mundi'



Rosa centifolia 'Jeanne d'Arc'

Den översta inspirerar mig till att färga en gradera roving från vitt till mörkrosa och spinna entrådigt och sticka någon vacker sjal av.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0