Växthusmums

Varje dag är skördedag sedan någon vecka tillbaka.
Det mognar fram tomater varje dag och gurkor med för den delen. Jag försöker hinna med att skörda, äta, lägga in och ge bort. Det är kul att ge bort sådant man själv odlat, och det uppskattas lika mycket varje gång.

På balkongen är det också full rulle, växterna verkar föröka sig på något mystiskt sätt. Jag tror ju då rakt inte att det har att göra med att jag jobbar i en handelsträdgård, nääää då!
Ikväll efter jobbet blev det en del pyssel med växterna, vattning, omflyttning och bortplockning av vissna blommor. Min ökenpelargon har slagit ut med sin första blomklase och är en sparsmakad men riktigt läcker skönhet.





Visst är den läcker!


Kommentarer
Postat av: MiA

Jepp. Ökenpelargonen är verkligen superläcker!

2011-07-09 @ 21:29:12
URL: http://minspiration.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0