Koftgarnsfärgning

Inför nästa STORA porjekt som blir en Myrtle kofta har jag färgat garn. Jag ville färga garn själv och göra det flerfärgat för att ge koftan lite extra liv och sprallighet.

Så jag köpte 6 nystan Drops alpacka oblekt. Kom till Mariestad och upptäckte att jag råkat plocka till mig 5 nystan Drops Alpacka och 1 nysta Drops Babysilk Alpacka, mindre lyckat. Men jag får köpa till fler nystan om det behövs, vilket det väl kommer att göra.

Så igår var det både ättikaångor och jordgubbsångor i köket i och med att jag kombinerade syltkokning med garnångning, inte bästa doft kombinationen..

Garnen blev fina i alla fall! De är färgade med Ashford färger, Blue, Navyblye och Purple. Purple fick sällskap av en sked blått för att bli purple och inte crazyrosa!




Kommentarer
Postat av: Emmy

Vilka fina färger. Det kommer bli en vacker kofta det där.

2011-06-20 @ 18:13:00
URL: http://yllet.blogspot.com
Postat av: Miastickar

Fina färger du fått fram men vilke otur med garnet att få ett nystan fel!

Nu finns på min blogg mina flätstickade vantar. Om du undrar hör av dig till mig på mailen kan du få en bättre förklaring!

2011-06-20 @ 19:10:36
URL: http://www.miastickar.blogspot.com
Postat av: MiA

Grymt snyggt garn! Grymt bra idé att färga på alpacan!

Finns bfl-bilder på min blog nu. Om du vill kan jag ta med dem till jobbet, om du kan plocka upp dem där så slipper du ju portot....

2011-06-20 @ 20:27:30
URL: http://minspiration.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0