Nationaldagsfärgning

Jag har firat nationaldagen med att ha vattningsjour, ta hand om lotten och ge den lite kärlek, steka i solen en stund, spela nyckelharpa på Lyrstads nationalsdagsfirande samt färga garn. Det sistnämnda var tyvärr det mest misslyckade.

En härva mohair skulle bli lila och gulgrönt. Glad i hågen blandade jag färg och resultatet blev inte riktigt som förväntat. Om de kallar det här lila så undrar jag vad som är cerisrosa!? Nästan så att jag ville blanda till det rosa för att se hur det blir. Den rosa jag har heter Hot Pink  - ett passande namn för den här "lila" kanske?



Det är inte det att det är så våldsamt fult, jag gillar rosa, men när man förväntar sig mörklila och det blir såhär blev jag inte så glad. Med tanke på vem som ska (skulle) få det så var det inte så lyckat - ja, mamma det är din morsdags present, tyvärr..




Kommentarer
Postat av: Elin

Men vilken färg hade garnet från början då? Om du vill ha lila är det bara att doppa det hela i lite blått. Blått på rosea borde bli lila.

2011-06-07 @ 12:42:54
Postat av: Mamma

Kära lilla Anna, jättefint uttänkt Morsdagspresent! Hoppas lite blått kan göra susen och förvandla rosa till vackert lila.



Kram

Mamma

2011-06-07 @ 18:02:01
Postat av: eddy

hej sötan. har en fin liten sak till dig i min blogg=)

2011-06-08 @ 12:33:55
URL: http://blogg.passagen.se/eddysblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0