Frökraft och växthusmys

Idag har vi varit i växthuset och ympat gamla, i stort sätt unika äppelsorter.
Jag passade på att mysa lite med mina fröplantor, klappa lite på dem, dysa dem och uppmuntra dem till att växa. Jag klippte även ner mina pelargoner som står i växthuset på vinterförvaring och satte sticklingar av det jag klippte av.

Det är verkligen häftigt att se hur fröna bryter fram genom jordytan, att det fungerar liksom!



De framträngande basilikaplantorna har skapat ett smärre jordskred i frölådan..



Sparrisfröna har bildat en liten sparris skog, visste ni att om man inte skördar sparrisen växer de upp och blir sådana här sparrisgranar fast 1-2 meter höga..



Fikonträdet frodas med både fikon och blad, ser fram emot att mumsa fikon i växthuset på jobbet i sommar..


Kommentarer
Postat av: mia

Då har då den perfekta arbetsplatsen, tänk att jobba med plantor. Vore jag ändå yngre hade jag börjat om på nytt, med plantor. Sparrisen ser festlig ut, som en liten skog.

2011-03-29 @ 23:07:50
URL: http://mialivet.blogspot.com/
Postat av: Elin

Ha ha, första året jag sådde frön blev jag mamma-stolt när de kom fram. Skithäftigt!



PS. Vad gör man när man dysar?

2011-03-30 @ 10:34:51
URL: http://theknittingseaman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0