Händer <3 handledsvärmare

Utav ett nysta Drops Delight har jag stickat 2 par pulsvärmare. Båda paren var en beställning från mamma - ett par ska bli en present till en av hennes vänner, ett par ska gå på auktion i min lillebrors scoutkår där stickat alltid brukar vara populärt.

Det är trevligt att sticka beställningar till mamma, då får man betalt i garn. Gissa vem som har shoppat loss på HelYlle idag..

Mönstret är Tantkoftas uddmudd, jag har lagt till tre rader instickade pärlor för att ge mer liv åt dem!






IN English - som handwarmers I did for my mum, one pair is a birthdaygift for her friend, the other pair is for an auction at my brothers scoutclub. They are knitted in Drops Delight and I got 2 pairs out of one skein.
The pattern is design by Tantkofta (pattern in swedish) I added three rows of rocaille beads to it to make it more alive.

Kommentarer
Postat av: Tant Kofta

Så fint det blev med pärlorna.

Många hej fr Tant Kofta

2011-03-05 @ 21:52:16
URL: http://Tantkofta.blogspot.com
Postat av: eddy

ytterligare ett par muddar alltså=) supersnygga! och nytt garn låter inte så tokig det heller. ja det var supermys på stickcafét och nu är jag äntligen klar med tårtvantarna, satte sista rosen idag=). kan knappt vänta tills jag jag får använda dem. kram på dig

2011-03-05 @ 23:06:58
URL: http://blogg.passagen.se/eddysblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0