Handfärgade topsband

Så, då kommer det lite bilder på topsbanden jag färgade hos Elin i lördags under vår stickfrukost.

Jag färgade två corridale-topsband, samt fyra härvor av mitt handkardade, handspunna garn. Söta Elin lät mig botanisera bland alla hennes färger och var sådär underbart frikostig som hon alltid är. En del blev riktigt bra - som köttfärsgarnet - en del färger fick oss att klia oss i huvudet och undra vad tusan som hände här.
Men jag är i alla fall hur nöjd som helst och ser fram emot att sticka och spinna av mina handfärgade läckerbitar!



Färgning pågår, till höger hänger topsbanden på tork i Elins badrum. Det är superbra att ha vänner som Elin som bara låter en komma och kladda med färg i ders hemtrevliga kök. Som visar, fixar, tvättar och har sig så att man själv bara får hålla på med det roliga..
Och som Eddy som hejar på!



Flätade topsband efter att de torkat. Blue for two till vänster och Pink Grape till vänster!



Blue for two ligger och myser på en hög handfärgad, handspunna garner på hedersplatsen i bokhyllan.



Lika så gör Pink Grape, jag tror att hon är en riktig dam, lite fin i kanten sådär. Hon kommer att göra underverk en dag..


Kommentarer
Postat av: Emmy

Läckert! Visst är det kul att färga.

2011-03-22 @ 08:47:15
URL: http://yllet.blogspot.com
Postat av: eddy

köttfärsgarn är grejjen!!! vad härliga topsbanden blev förresten

2011-03-22 @ 17:44:55
URL: http://blogg.passagen.se/eddysblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0