Världsbästa stickfrukosten!

Klockan är 23.41, jag har åkt tåg och buss i tre timmar, jag är dödstrött, jag ska upp och tvätta klockan sju imorgon bitti och grannarna har fest.

Det här låter kanske inte så idealt för att göra mig på gott humör, men trot eller ej så är jag glad som en lärka och måste tala om att jag har haft det bästa stickfrukosten hemma hos Elin tillsammans med Eddy!

Vi har ätit frukost, fått överta finfint garn som Elin (den tokan) tänkt kasta bort, Eddy har fått sin första närkontakt med en spinnrock - och jag med ull, och garnfärgning. Vi har lagat böngryta, stickat, härvat, pratat mönster, fotat min nya kofta som också är min första (jag är för övrigt skitnöjd och skitstolt över den (och jag brukar inte använda sådana ord)), muttrat och funderat över färger som inte blev vad de borde och hoppat högt av glädje över de som blev bätre äm väntat.

Vi började klockan tio imorse och jag gick därifrån klockan sju ikväll. Det är så en riktig stickfrukost går till!

Några snabba smakprov över dagens innehåll









Kommentarer
Postat av: The Knitting Seaman

Shit, jag ser ju ut som en kille! :S



Och tack för idag! Vi får göra om det snart!

Kram!

2011-03-20 @ 00:14:53
URL: http://theknittingseaman.blogspot.com
Postat av: eddy

å vilka fina bilder sötan! tusen tack för igår - gud vad kul jag hade! hoppas resan gick bra och att du orkade upp och tvätta, vi ses snart igen. massa kramar!



ps, elin, du ser inte ut som en pojke, isåfall en väldigt söt sådan=) kram på dig också

2011-03-20 @ 10:52:27
URL: http://blogg.passagen.se/eddysblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0