Backsippa och kattfot

Just nu blommar det som allra mest i stenpartiträdgården på jobbet. Mängder av backsippor i alla färger, kattfot, vildtulpaner, fjällsippor, olika ärtväxter. Många av lökväxterna är redan överblommade.

Jag tog med mig kameran till jobbet igår och hann ta några få kort innan kameran talade om att den ville ha mer batteri..



Pulsatilla vulgaris i morgonljuset



Några är redan överblommade



Kattfoten myser tillsammans med hammarbytarlök i morgonsolen..

Det gäller att ta sig tid till att titta och verkligen se. Det blir lätt att det bara blir ett jobb och att jag glömmer bort att njuta av alla växter jag har runt omkring mig. Nu är batteriet laddat så imorgon blir det en mer ingående fotostund!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0