Skörd nr 1 2011

Idag har jag skördat av rädisor och dill i växthuset samt två stycken sallatshuvuden för att ge plats åt tomat- och chiliplantor som jag har planterat i växthusbädden idag. Det finns inget så underbart som egenodlade grönsaker. Jag ska odla mycket, både i växthus och på friland och hoppas kunna vara rätt så självförsörjande på grönsaker från slutet av juni i alla fall.

I växthuset är det som sagt tomater och chili som gäller, men även slanggurka och olika sorters basilika. Jag har kvar några knölfänkål som primörer i bädden som ska få ge plats åt gurkorna om någon vecka. På friland frodas redan rädisa, dill, rödbeta, polkabeta, märgärt, brytärt, spenat, morot, schalottenlök, gullök och vitlök. I helgen ska jag sätta ut potatis och frösådder av purjolök och rödlök samt så en babyleaf sallatsblandning!



Gissa om det blev en smarrig sallad till lunch!

Kommentarer
Postat av: miastickar

Grön av avund! Häromnatten var här sju grader kallt!

2011-05-07 @ 12:51:25
URL: http://www.miastickar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0