Sock-a-long

Då var det visst dags för vår stickmaffia att ha vår egna socka-a-long. Det är alltså jag, Elin och Eddy som ska ska sticka tre par olika sockar tillsammans så att vi kan få support av varandra och se hur fint och olika det kan bli.

Eddy fick välja första mönstret och hon valde "Falling in love socks", mönsterstickade sockar med hålmönstrade hjärtan och så lite flätor på det. Det kommer sannerligen att bli en utmaning för mig som helst inte stickar efter mönster, än mindre spetsmönster, och än mindre på engelska. Det blir mitt första försök till att sticka efter ett engelskt mönster. Alla säger att det är mycket lättare för att deras termer är mer logiska. Så må det vara, men jag måste ju ändå lära mig vad allt betyder först. Du att jag har mina eminenta och välförstående vänner till hjälp.

Eftersom jag har gett mig lite ull och garnstopp tills jag har stickat upp det mesta av stashet så blev min plan såhär - jag är dålig på mönsterstickning, jag hatar att repa upp OCH jag har många nystan multifärgade sockgarner hemma. Så vad göra - jo, jag stickar såklart i ett av dessa multifärgade garner, mönstret kommer inte komma fram lika tydligt, men det kommer inte heller felen göra:D



Efter att precis ha kikat på mönster kan jag säga att jag inte fattar ett skit och att det inte kommer gå vägen över huvudtaget.
Okej, jag överdrev visst lite där. Efter att verkligen ha läst och fått lite telefonsupport från Elin så har jag nu stickat båda tårna med en respektiva två repetitioner!



Kommentarer
Postat av: Elin

Ha ha, du, det är bara att ringa om du vill ha översättning och förklaring. Skulle sockorna se crazy ut som multifärgade, är det bara att slänga dem i färgbadet.

2011-05-12 @ 18:52:58
Postat av: eddy

härligt garn du valde. jag tror det kommer bli übercoolt! och precis som elin sa, ring om du kör fast. vi ska ju hjälpa varandra det är ju därför vi har en knit-a-long=).



kul med lägenheten, håller alla tummar. å sen får jag fixa in dig på lisebergs trädgårdsavdelning.. har kontakter där nu=)

krameli

2011-05-13 @ 10:03:51
URL: http://blogg.passagen.se/eddysblogg
Postat av: miastickar

Har också svårt för engelska mönster så jag önskar dig lycka till! De ser fina ut!

2011-05-13 @ 20:02:19
URL: http://www.miastickar.blogspot.com
Postat av: eddy

detsamma, detsamma. superkul att du kom hit om än det blev en liten stund. å herregud vad det går undan med sockorna!! du är ju proffs nu=) kram

2011-05-15 @ 00:19:53
URL: http://blogg.passagen.se/eddysblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0