Floriaden del 5

Det verkar som att Floriaden är en "never ending story" men oroa er inte, jag har snart slut på bilder..och den som väntar på en bild på min chef i en nepalesisk mössa väntar inte förgäves!
 
I en del av Floriaden fanns en mängd paviljoner som är bidrag från olika länder.
Detta är den regnbågsfärgade spanska paviljongen.
 

Den kinesiska paviljoen var min favorit. Jag har aldrig varit i en trädgård i Kina, men jag föreställer mig att det här skulle vara en perfekt kopia av en sådan.
 

Det här var en exakt skalmodell av ett monument i den Indonesiska (tror jag) paviljonger. I varje liten öppning sitter en liten buddahfigur.
 

..och till slut! Min chef i nepalisisk mössa av hampatyg och sarisilke.
Det blev dock inte denna han köpte den. Det var ungefär tio gånger mer färgglad. Han ska "ha den på sig när vi inte har några kunder i plantskolan"..
 
Så nu ska jag inte plåga er med fler Floriaden bilder för nu är de slut.
Förhoppningsvis andra roligheter!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej och tack så mycket. Jo det mönstret är fint, så lätt att variera i storlek med några extra maskor eller tjockare garn. /Anna

2012-09-19 @ 11:42:03
URL: http://www.annasaviga.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0