HipphHapp alpaca cardigan

One of my goals this year was to knit a cardigan from the yarn I've spun from the alpaca wool I bought last year
at Kusipacha alpaca farm.
 
I don't know if I brought enough wool so complete the cardigan while I'm here in the Netherlands. If not, I hope to finish it when I'm back in Sweden.
I have three different colors, and most yardage of the color in the middle of the picture.
I think it will turn out nice and warm!
 
HippHapp alpaca cardigan, knitted top-down after my own measurements.
 
 

Kommentarer
Postat av: eddy

å vad härlig! ska bli kul att se. jag har börjat sticka mig lite julkulor nu jag (eftersom jag typ inte hade några andra projekt på gång liksom) vi får julkulesticka ihop när du är hemma=)

stor kram

Svar: Ja, jag hoppas att jag har tillräckligt med garn..känner mig inte helt övertygad. Men mer ull har jag ju i Göteborg i alla fall så det går ju att lösa :) Kul med kulor, mitt kulprojekt har ju liksom stannat av efter 4 kulor. Men jag ska ju ändå inte klä nån gran i Sverige i år så jag känner mig inte så stressat. Har bestämt nu att jag åker hem näst sista helgen i november, så vi får bestämma när det passar med besök!
Anna

2012-09-04 @ 20:24:53
URL: http://blogg.passagen.se/eddysblogg
Postat av: Cecilia

Den kommer bli underbar, din kofta! Tycke man blir varm i hela kroppen bara av handledsvärmare i hemspunnen alpacka! :-)

Svar: Verkligen, den blir nog en riktigt varm en även om den kanske inte blir så stor.. :)
Anna

2012-09-05 @ 07:19:20
URL: http://cecilias-sida.blogspot.com
Postat av: B R O W N S U G A R

haha! Vad roligt :D ja, bloggvärlden är allt bra liten ibland, man hittar alltid varandra tillslut :D

2012-09-05 @ 18:32:40
URL: http://www.brownsugar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0