Tomater!

 
Såhär fin tomatsallad åt jag idag, alla nyskördade direkt från plantan, hur bäst som helst!
Lite rödlök och dressing med finolivoljan från Italien och balsamvinäger på fikon och dadlar på det.
En sådan sallad kan rädda vilken tråkig torsdag som helst!
(Min har varit extra tråkig för att jag har trott ungefär 100 gånger att det är fredag idag)
 

Sorter  - 'Sweet Black Cherry', 'Orange Quartz', 'Hundreds of Thousands' och en med det fantasifulla namnet 'Röd Körsbärstomat'.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Åååh, fint! Jag önskar att jag vågade äta mer tomater. Det blir en liten då och då bara. Dessutom är hemodlade så himla mycket godare ju!

Svar: Vågade? Är du rätt för tomater? Jag lovar att de är hur snälla som helst! Fast butikstomater som smakar som omoget vatten håller jag mig borta från!
Anna

2012-09-13 @ 21:33:52
URL: http://fiaelise.blogg.se/
Postat av: B R O W N S U G A R

Muuums!

2012-09-15 @ 19:58:33
URL: http://www.brownsugar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0