Fluffad grapfrukt

Igår, efter att äntligen spunnit klart de första 50 grammen av mitt carzyrosa merino/silke topsband beslöt jag mig för att börja spinna min Pink Grapefruit!

Hon behövde fluffas lite först, färgningen kan verka lätt misshandlande. Så jag delade henne i tre delar, drog ut henne på bredden och sen på längden. Efter det gick hon utmärkt att spinna, det ser riktigt smarrigt ut på spolen. Jag hoppas kunna spinna så pass mycket att det, tillsammans med något enfärgat, räcker till en kurbitsmössa som jag köpte mönster till när jag var i Skåne senast - det finns på ravelry också -  Karins Kurbitsmössa! Det är ganska snyggt tillsammans med vitt på bilden, men vitt är ju ack så opraktiskt så jag får se hur jag gör..

OCH för er som undrar så får jag ett par nya KnitPro stickor skickade till mig, hur bra som helst!












Kommentarer
Postat av: eddy

haha0) jajjemensan. blått hår ska det vara så det matchar.



ska du till evas paley idag på zip n knit??? jag tänkte faktiskt komma om du ska dit såklart =) kram

2011-04-08 @ 10:59:14
URL: http://blogg.passagen.se/eddysblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0