Sommargarn

I helgen var jag hos mamma och pappa i Skåne. Jag, mamma och svägerska Johanna passade på att ta en tur till vår närmaste garnaffär. Där var det visst en hel del rea så vi passade på att handla en del alla tre.

Jag köpte fyra nystan Katia Colibri i en vackert pärlgrå färg, de ska användas till att sticka en slags luftig sommarklänning, om allt går som det ska det vill säga. Garnet varierar i tjocklek vilket ger roliga effekter i det stickade resultatet. Klänningen ska bli av en typ som får bäras över ett längre linne eller liknande.

Jag köpte även mönster till en supersnygg, mönstrad mössa. Ska nog sticka den i köttfärsgarnet i sällskap med något grått eller svart tror jag minsann..




Kommentarer
Postat av: Miastickar

Det där garnet ska bli kul att se hur det ser ut stickat!

2011-03-28 @ 19:28:01
URL: http://www.miastickar.blogspot.com
Postat av: Garntrollet

Vilket spännande garn. Ska bli kul att se det stickat och en hel klänning också! :-) Vilket projekt.

2011-03-29 @ 11:23:03
URL: http://www.garntrollet.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0